Uniwersalny s³ownik jêzyka polskiego. Najwiêkszy s³ownik internetowy w Polsce!

Regulamin Serwisu www.USJP.pwn.pl

Niniejszy Regulamin okre¶la warunki zawierania Umowy oraz zasady korzystania z us³ug ¶wiadczonych przez Us³ugodawcê.

Otrzymanie dostêpu do Serwisu jest mo¿liwe na dwa sposoby: po dokonaniu rejestracji i wykupieniu pakietu dostêpu bezpo¶rednio w serwisie (https://usjp.pwn.pl/cennik.html) lub poprzez otrzymanie dostêpu do Serwisu na podstawie upowa¿nienia otrzymanego od pracownika Wydawnictwa Naukowego PWN SA.

Ilekroæ w dalszej czê¶ci Regulaminu u¿yto ni¿ej wymienionych zwrotów pisanych wielk± liter±, nale¿y  je rozumieæ w podanym ni¿ej znaczeniu, chyba ¿e z kontekstu ich u¿ycia wyra¼nie wynika co innego:

Serwis - platforma internetowa umo¿liwiaj±ca ¶wiadczenia us³ug odp³atnego udostêpniania Uniwersalnego s³ownika jêzyka polskiego, dostêpna pod adresem www.USJP.pwn.pl, prowadzona przez Us³ugodawcê;

Us³uga - us³uga udostêpniania przez Us³ugodawcê Klientom Uniwersalnego s³ownika jêzyka polskiego poprzez Internet, zgodnie z zaproszeniem do sk³adania ofert zamieszczonym na www.USJP.pwn.pl, za Op³at±, na zasadach okre¶lonych w niniejszym Regulaminie;

Has³o - ci±g znaków alfanumerycznych, konieczny do dokonania autoryzacji w trakcie uzyskiwania dostêpu do Konta, który jest okre¶lony przez Klienta podczas tworzenia Konta. Klient jest zobowi±zany do zachowania Has³a w ¶cis³ej poufno¶ci (do nieujawniania go jakimkolwiek osobom trzecim). Klientowi mo¿e zostaæ udostêpniona mo¿liwo¶æ tzw. odzyskania zapomnianego Has³a w sposób okre¶lony w ramach Serwisu;

Klient - osoba fizyczna o pe³nej zdolno¶ci do czynno¶ci prawnych albo osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadaj±ca osobowo¶ci prawnej, prawid³owo reprezentowana przez w³a¶ciw± osobê fizyczn±, która zaakceptuje Regulamin;

Konsument - Klient, który jest osob± fizyczn± zawieraj±c± ze Sprzedawc± Umowê w celach niezwi±zanych bezpo¶rednio z jej dzia³alno¶ci± gospodarcz± lub zawodow±;

Us³ugodawca - oznacza Wydawnictwo Naukowe PWN S.A. z siedzib± w Warszawie, przy ul. Gottlieba Daimlera 2, 02-460 Warszawa. Spó³ka zarejestrowana w rejestrze przedsiêbiorców prowadzonym przez S±d Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydzia³ Gospodarczy Krajowego Rejestru S±dowego, pod numerem KRS 0000067444, NIP: 526-01-52-235, kapita³ zak³adowy/wniesiony: 4.250.606,00 z³otych.

Login - adres e-mail Klienta podany w ramach Serwisu podczas tworzenia Konta przez Klienta;

Konto - przestrzeñ udostêpniana Klientowi w ramach Serwisu zgodnie z Umow± o ¦wiadczenie Us³ug/Umow± pozwalaj±ca na sk³adanie Zamówieñ, korzystanie przez Klienta z utworów (s³owników), oraz dodatkowych funkcjonalno¶ci/us³ug;

Op³ata - okre¶lona w z³otych polskich kwota wynagrodzenia brutto (uwzglêdniaj±ca nale¿ne podatki) nale¿nego Us³ugodawcy tytu³em zrealizowania Us³ugi na rzecz Klienta zgodnie z Umow±;

Regulamin - niniejszy dokument, okre¶laj±cy zasady zawierania Umów oraz zasady ¶wiadczenia i korzystania z Us³ug oferowanych przez Us³ugodawcê za po¶rednictwem Serwisu na rzecz Klientów. Regulamin Sprzeda¿y okre¶la prawa i obowi±zki Klienta i Us³ugodawcy. W zakresie us³ug ¶wiadczonych drog± elektroniczn± niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o ¶wiadczeniu us³ug drog± elektroniczn± (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z pó¼n. zm.);

Umowa o ¦wiadczenie Us³ug - umowa zawierana pomiêdzy Us³ugodawc± a Klientem okre¶laj±ca zasady aktywacji i korzystania z Konta, wskazane w § 1 niniejszego Regulaminu;

Umowa - umowa licencyjna w rozumieniu przepisów ustawy o prawie autorskim, zawierana pomiêdzy Us³ugodawc± a Klientem z wykorzystaniem ¶rodków porozumiewania siê na odleg³o¶æ i dotycz±ca udzielania licencji w ramach Pakietu na wykorzystanie Tre¶ci za zap³at± Op³aty;

Pakiet - zdefiniowana przez Us³ugodawcê d³ugo¶æ oraz zasady dostêpu do Serwisu po zawarciu Umowy. W komunikacji marketingowej Pakiet mo¿e byæ równie¿ nazywany abonamentem;

Tre¶æ/Tre¶ci - elementy tekstowe, graficzne, d¼wiêkowe lub multimedialne (np. informacje o Tre¶ciach, zdjêcia, filmy promocyjne, opisy, komentarze) w tym utwory w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz wizerunki osób fizycznych, jakie s± zamieszczane i rozpowszechniane przez odpowiednio Us³ugodawcê, kontrahentów Us³ugodawcy, Klienta albo inn± osobê korzystaj±c± z Serwisu. Tre¶ci± s± przede wszystkim utwory (s³owniki), do których odp³atny dostêp jest mo¿liwy do uzyskania na zasadach okre¶lonych w niniejszym Regulaminie;

Wymagania Techniczne - minimalne wymagania techniczne, których spe³nienie jest niezbêdne do korzystania z Serwisu i zawarcia Umowy i Umowy o ¦wiadczenie Us³ug , okre¶lone w Za³±czniku nr 1;

Zamówienie - formularz udostêpniony w ramach Serwisu, okre¶laj±cy wskazany Pakiet oraz dane Klienta konieczne dla zawarcia i wykonania Umowy;



ZASADY ¦WIADCZENIA US£UG DROG¡ ELEKTRONICZN¡

§ 1. ZAWARCIE UMOWY O ¦WIADCZENIE US£UG

  1. Us³ugodawca ¶wiadczy bezp³atnie za po¶rednictwem Serwisu w szczególno¶ci nastêpuj±ce us³ugi na rzecz Klientów:
    • umo¿liwianie Klientom sk³adania Zamówieñ oraz zawierania Umów;
    • bie¿±ca aktualizacja statusu z³o¿onego Zamówienia;
    • przechowywanie i udostêpnianie Klientowi historii zawartych Umów i Zamówieñ oraz dokumentów (faktury) w zak³adce Twoje Konto - Historia Zamówieñ.
  2. W ramach Serwisu Us³ugodawca zobowi±zuje siê do ¶wiadczenia ww. us³ug, w zakresie i na warunkach okre¶lonych w Regulaminie.
  3. Warunkiem korzystania z us³ug wskazanych powy¿ej jest spe³nianie przez urz±dzenie koñcowe i system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, minimalnych Wymagañ Technicznych.
  4. W celu zapewnienia prawid³owej realizacji Umowy, Klient zobowi±zany jest w szczególno¶ci do:
    • podawania w Zamówieniu wy³±cznie prawdziwych, aktualnych i wszystkich koniecznych danych Klienta;
    • niezw³ocznego aktualizowania danych, w tym danych osobowych, podanych przez Klienta Us³ugodawcy w zwi±zku z zawarciem Umowy, w zakresie, w jakim jest to konieczne dla prawid³owego ich wykonania;
    • korzystania z us³ug oferowanych przez Us³ugodawcê w sposób zgodny z przepisami obowi±zuj±cego prawa, postanowieniami Regulaminu, a tak¿e z przyjêtymi w danym zakresie zwyczajami i zasadami wspó³¿ycia spo³ecznego w tym w sposób nieuci±¿liwy dla pozosta³ych Klientów oraz dla Us³ugodawcy i niezak³ócaj±cy pracy Us³ugodawcy i Serwisu;
    • terminowej zap³aty Op³aty.
  5. Klient zobowi±zany jest równie¿ do:
    • niedostarczania i nieprzekazywania w ramach Serwisu jakichkolwiek Tre¶ci zabronionych przez przepisy obowi±zuj±cego prawa, w szczególno¶ci Tre¶ci naruszaj±cych maj±tkowe prawa autorskie osób trzecich albo ich dobra osobiste;
    • niepodejmowania dzia³añ takich jak:
      • rozsy³anie lub umieszczanie w Serwisie niezamówionej informacji handlowej lub umieszczanie jakichkolwiek Tre¶ci naruszaj±cych przepisy prawa (zakaz umieszczania tre¶ci bezprawnych);
      • podejmowanie czynno¶ci informatycznych lub wszelkich innych czynno¶ci maj±cych na celu wej¶cie w posiadanie informacji nieprzeznaczonych dla Klienta, w tym danych innych Klientów;
      • modyfikowanie w sposób nieuprawniony Tre¶ci dostarczanych przez Us³ugodawcê, w szczególno¶ci podanych w ramach Serwisu Op³at lub opisów Us³ug;
      • nadu¿ywanie praw przyznanych Klientowi przez Us³ugodawcê lub przepisy prawa, w sposób który jest sprzeczny ze spo³eczno-gospodarczym przeznaczeniem danego prawa lub z zasadami wspó³¿ycia spo³ecznego.
  6. Naruszenie któregokolwiek z zobowi±zañ wskazanych w ust. 4 lub ust. 5 powy¿ej rozumiane jest jako ra¿±ce naruszenie postanowieñ niniejszego Regulaminu.


§ 2. REKLAMACJE US£UG ¦WIADCZONYCH DROG¡ ELEKTRONICZN¡

  1. Klient ma prawo do zg³oszenia reklamacji us³ug ¶wiadczonych przez Us³ugodawcê w ka¿dym czasie.
  2. Klient mo¿e zg³osiæ us³ugodawcy reklamacjê ¶wiadczonych przez niego us³ug w szczególno¶ci na pi¶mie lub poprzez kontakt z BOK w formie telefonicznej lub wiadomo¶ci e-mail. W celu przyspieszenia rozpatrzenia reklamacji, prosimy o podanie w zg³oszeniu reklamacyjnym krótkiego opisu przyczyn uzasadniaj±cych reklamacjê oraz dane kontaktowe Klienta zg³aszaj±cego reklamacjê.
  3. Reklamacja zostanie rozpatrzona przez Us³ugodawcê w terminie 14 dni od otrzymania przez Us³ugodawcy zg³oszenia reklamacyjnego Klienta.


ZASADY ZAWIERANIA UMOWY

§ 3. ZAWARCIE I WYKONANIE UMOWY

  1. Informacje podane w ramach Serwisu stanowi± zaproszenie do zawarcia Umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego, kierowane przez Us³ugodawcê do Klientów. Zawarcie Umowy wymaga posiadania przez Klienta Konta.
  2. Sprzedawca umo¿liwia Klientowi z³o¿enie Zamówienia w nastêpuj±cy sposób, kolejno (czynno¶ci techniczne sk³adaj±ce siê na procedurê zawarcia Umowy):
    • Zamówienia mo¿na sk³adaæ 24h na dobê 7 dni w tygodniu;
    • Zamówienie mo¿e zostaæ z³o¿one przez Klienta, który posiada lub za³o¿y w ramach procesu Zamówienia Konto,
    • Klient wybiera Pakiet po czym przechodzi do formularza Zamówienia;
    • Klient wybiera sposób realizacji Op³aty i pozosta³ych wskazanych w formularzu Zamówienia sumarycznych kosztów realizacji Umowy;
    • Klient, który posiada Konto, potwierdza dane niezbêdne do z³o¿enia Zamówienia i wykonania Umowy lub podaje inne dane;
    • Klient, który zak³ada Konto, uzupe³nia dane niezbêdne do z³o¿enia Zamówienia i wykonania Umowy;
    • Klient sk³ada Sprzedawcy Zamówienie poprzez uruchomienie funkcjonalno¶ci Serwisu oznaczonej komunikatem "Zamawiam" oznaczaj±cej, ¿e Zamówienie sk³adane przez Klienta poci±ga za sob± obowi±zek realizacji Op³aty. Funkcjonalno¶æ, o której mowa w zdaniu poprzednim, staje siê aktywna z chwil±, gdy Klient zaakceptuje Regulamin. Z³o¿enie Zamówienia stanowi o¶wiadczenie woli Klienta wyra¿aj±ce bezpo¶redni± wolê (ofertê) zawarcia Umowy Sprzeda¿y na odleg³o¶æ, za po¶rednictwem Serwisu;
    • Po z³o¿eniu Zamówienia, Klient otrzyma wiadomo¶æ e-mail zatytu³owan± "Serwis usjp.pwn.pl - potwierdzenie zamówienia nr *****" zawieraj±c± wszystkie istotne elementy Zamówienia, która potwierdza otrzymanie Zamówienia przez Us³ugodawcê (wp³yniêcia Zamówienia do systemu Serwisu) i nie stanowi o¶wiadczenia woli zawarcia Umowy Sprzeda¿y pomiêdzy Klientem a Sprzedawc±;
    • Umowê Sprzeda¿y uznaje siê za zawart± z momentem otrzymania przez Klienta drugiej wiadomo¶ci e-mail zatytu³owanej "Zamówienie jest realizowane", zawieraj±cej potwierdzenie przyjêcia Zamówienia do realizacji (o¶wiadczenie woli zawarcia Umowy Sprzeda¿y z Klientem sk³adane przez Sprzedawcê). W przypadku niemo¿no¶ci przyjêcia Zamówienia do realizacji Sprzedawca poinformuje o tym Klienta w drodze wiadomo¶ci e-mail. Umowa Sprzeda¿y zawierana jest w jêzyku polskim;
    • Umowa Sprzeda¿y zostaje zawarta w momencie okre¶lonym w lit. i. powy¿ej w sytuacji wyboru rodzaju p³atno¶ci, o którym mowa w § 4 ust. 2 niniejszego Regulaminu pod warunkiem zawieszaj±cym dokonania p³atno¶ci w terminie okre¶lonym w § 4 ust. 2 Regulaminu.
  3. Zawarcie Umowy odbywa siê za po¶rednictwem ¶rodków porozumiewania siê na odleg³o¶æ, tj. sieci Internet.
  4. Utrwalenie, zabezpieczenie, udostêpnienie oraz potwierdzenie Klientowi tre¶ci zawieranej Umowy nastêpuje poprzez przes³anie Klientowi wiadomo¶ci e-mail zawieraj±cej potwierdzenie zawarcia umowy na odleg³o¶æ w rozumieniu art. 21 ustawy o prawach konsumenta oraz poprzez udostêpnienie faktury w Koncie Klienta w zak³adce Zamówienia. Klient w ramach swojego Konta ma równie¿ dostêp do historii z³o¿onych przez siebie Zamówieñ i aktualnego stanu ich realizacji.
  5. Licencjodawca zastrzega sobie prawo do mo¿liwo¶ci aktualizowania Op³at zamieszczonych na stronie Serwisu. Op³aty w Zamówieniu z³o¿onym przez Klienta przed wprowadzeniem zmian pozostaj± dla Klienta wi±¿±ce.
  6. Warunkiem korzystania z Us³ug, w tym przede wszystkim korzystanie z zamówionego dostêpu do s³owników, jest spe³nianie przez urz±dzenie koñcowe i system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, minimalnych Wymagañ Technicznych.


§ 4. ZASADY DOKONYWANIA P£ATNO¦CI I ZWROTU P£ATNO¦CI

  1. P³atno¶ci mo¿na dokonaæ za po¶rednictwem systemu p³atno¶ci elektronicznych akceptowanego w danym momencie przez Sprzedawcê i prezentowanego na stronie Serwisu, za pomoc± karty p³atniczej, przelewu elektronicznego i bankowego lub SMS-a;
  2. Termin p³atno¶ci za zamówione Us³ugi w przypadku wyboru sposobu p³atno¶ci, o którym mowa w ust. 1 lit. a. powy¿ej, wynosi 10 dni od dnia zawarcia Umowy. Nieuiszczenie p³atno¶ci w wyznaczonym terminie jest warunkiem rozwi±zuj±cym Umowê.
  3. Nie jest mo¿liwe ³±czenie ró¿nych metod p³atno¶ci wymienionych w ust. 1 przy op³aceniu jednego Zamówienia.
  4. Je¿eli Klient dokona³ p³atno¶ci kart± p³atnicz± lub przelewem elektronicznym, za po¶rednictwem systemu p³atno¶ci elektronicznych, zwrot nale¿no¶ci (na przyk³ad z tytu³u anulowania z³o¿onego Zamówienia lub odst±pienia od umowy) nastêpuje na kartê p³atnicz± lub na rachunek bankowy, z którego nast±pi³a pierwotna p³atno¶æ. Je¿eli Klient dokona³ p³atno¶ci przy odbiorze Zamówienia (p³atno¶æ za pobraniem), Us³ugodawca za po¶rednictwem BOK poprosi Klienta o podanie numeru rachunku bankowego w celu dokonania zwrotu nale¿no¶ci, je¿eli Klient wyrazi zgodê na ten sposób zwrotu p³atno¶ci, zgodnie z ust. 5 poni¿ej.
  5. W przypadku, gdy zwrot p³atno¶ci przez Sprzedawcê nastêpuje w przypadkach innych ni¿ odst±pienie przez Konsumenta od umowy, o którym mowa w § 10 Regulaminu, Us³ugodawca zobowi±zuje siê do niezw³ocznego zwrotu p³atno¶ci, nie pó¼niej przy tym ni¿ w terminie kolejnych 14 dni.
  6. Konsument mo¿e równie¿ wyraziæ zgodê na dokonanie zwrotu przy u¿yciu innych ¶rodków p³atniczych, ni¿ u¿ytych w pocz±tkowej transakcji, które nie bêdzie wi±za³o siê dla niego z poniesieniem kosztów.
  7. Aktywacja Us³ugi nastêpuje po zalogowaniu siê u¿ytkownika w Serwisie pod warunkiem, ¿e zamówienie zosta³o op³acone w wyznaczonym terminie (ust.2 powy¿ej) i zaksiêgowane na koncie Us³ugodawcy. W przypadku p³atno¶ci poprzez system PayU u¿ytkownik  uzyskuje mo¿liwo¶æ korzystania z Us³ugi od momentu zaksiêgowania p³atno¶ci przez ten system, o czym zostanie poinformowany bezpo¶rednio przez system PayU.


§ 5. PRAWA AUTORSKIE

  1. Wy³±czne prawa do Tre¶ci udostêpnianych/umieszczanych w ramach Serwisu przez Us³ugodawcê lub jego kontrahentów w szczególno¶ci prawa autorskie, nazwa Serwisu (znak towarowy), wchodz±ce w jego sk³ad elementy graficzne, oprogramowanie oraz prawa w zakresie baz danych podlegaj± ochronie prawnej i przys³uguj± Us³ugodawcy lub podmiotom, z którymi Us³ugodawca zawar³ odpowiednie umowy. Klient jest uprawniony do korzystania z ww. Tre¶ci na zasadach okre¶lonych w niniejszym Regulaminie, jednak wy³±cznie w zakresie dozwolonego u¿ytku osobistego. Wykorzystywanie Tre¶ci w innym zakresie jest dopuszczalne wy³±cznie na podstawie wyra¼nej, uprzedniej zgody, udzielonej przez uprawniony do tego podmiot, na pi¶mie oraz w granicach powszechnie obowi±zuj±cego prawa.
  2. Zasób Tre¶ci dostêpnych w Serwisie mo¿e ulegaæ zmianie i mo¿e byæ zale¿ny od okresu obowi±zywania umów zawartych przez Us³ugodawcê z innymi podmiotami posiadaj±cymi prawa autorskie do Tre¶ci.
  3. Korzystanie ze s³owników wymaga spe³nienia Wymagañ Technicznych.


§ 6. ODST¡PIENIE OD UMOWY

  1. Konsumentowi przys³uguje prawo do odst±pienia od Umowy przez okres 14 dni, bez podawania jakichkolwiek powodów oraz bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów innych ni¿ przewidziane przez przepisy prawa. Us³ugodawca informuje, ¿e realizacja Umowy, w tym przede wszystkim uzyskanie dostêpu do Tre¶ci przez Klienta bêdzie mo¿liwe jedynie po up³ywie terminu wskazanego w zdaniu poprzednim, z zastrze¿eniem, ¿e realizacja Umowy mo¿e rozpocz±æ siê niezw³ocznie w przypadku gdy Klient z³o¿y o¶wiadczenie o wyra¿eniu zgody na rezygnacjê z prawa do odst±pienia od umowy. Us³ugodawca informuje, ¿e który, ¿e po rozpoczêciu realizacji Umowy przez Us³ugodawcê, Klient utraci prawo odst±pienia od umowy.
  2. Konsument mo¿e odst±piæ od Umowy sk³adaj±c Us³ugodawcy o¶wiadczenie o odst±pieniu od umowy. O¶wiadczenie takie mo¿e zostaæ z³o¿one w szczególno¶ci z wykorzystaniem wzoru formularza o odst±pieniu od umowy, stanowi±cego Za³±cznik nr 2 i Za³±cznik nr 3 do niniejszego Regulaminu (zgodnym z ustawowym wzorem formularza, o którym mowa w art. 30 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta). Nie ogranicza to uprawnienia Konsumenta do z³o¿enia jakiegokolwiek innego jednoznacznego o¶wiadczenia, w którym informuje o swojej decyzji o odst±pieniu od umowy.
  3. W przypadku z³o¿enia przez Konsumenta o¶wiadczenia o odst±pieniu za po¶rednictwem wiadomo¶ci e-mail, o¶wiadczenie powinno zostaæ wys³ane na adres: serwisy@pwn.pl

    W przypadku z³o¿enia przez Konsumenta o¶wiadczenia o odst±pieniu drog± pisemn±, o¶wiadczenie powinno zostaæ wys³ane na adres:

    Wydawnictwo Naukowe PWN
    ul. G.Daimlera 2
    02-460 Warszawa
    z dopiskiem: "USJP - odst±pienie od umowy"

    Do zachowania 14-dniowego terminu na odst±pienie wystarczy wys³anie o¶wiadczenia przed jego up³ywem.
  4. W przypadku odst±pienia od umowy zawartej na odleg³o¶æ, umowê uwa¿a siê za niezawart±. Us³ugodawca ma obowi±zek niezw³ocznie, nie pó¼niej ni¿ w terminie 14 dni od dnia otrzymania o¶wiadczenia Konsumenta o odst±pieniu od umowy, zwróciæ Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego p³atno¶ci. Sprzedawca dokonuje zwrotu p³atno¶ci przy u¿yciu takiego samego sposobu zap³aty, jakiego u¿y³ Konsument, chyba ¿e Konsument wyra¼nie zgodzi³ siê na inny sposób zwrotu, który nie wi±¿e siê dla niego z ¿adnymi kosztami.
  5. W przypadku odst±pienia od umowy prosimy o do³±czenie dowodu wykupienia Us³ugi (np. specyfikacja, faktura).


§ 7. REKLAMACJE i OBS£UGA BOK

  1. Sprzedawca ma prawny obowi±zek ¶wiadczenia Us³ugi bez wad.
  2. Je¿eli Us³uga jest ¶wiadczona wadliwie, Klient mo¿e skorzystaæ z uprawnieñ przys³uguj±cych Us³ugodawcy z tytu³u rêkojmi za wady Us³ugi.
  3. Klient mo¿e zg³osiæ przys³uguj±ce mu roszczenia z tytu³u rêkojmi w szczególno¶ci listownie na adres: serwisy@pwn.pl
    Prosimy o za³±czenie do reklamacji dowodu zamówienia i op³acenia Us³ugi (np. specyfikacja, faktura).
  4. W celu przyspieszenia rozpoznania reklamacji, prosimy o podanie w tre¶ci zg³oszenia reklamacyjnego krótkiego opisu przyczyn uzasadniaj±cych reklamacjê oraz danych kontaktowych Klienta. Klient mo¿e równie¿ skorzystaæ z oferowanego przez Us³ugodawcê druku reklamacyjnego znajduj±cego siê w za³±czniku nr 2 do niniejszego Regulaminu.


§ 8. DANE OSOBOWE

  1. Administratorem danych osobowych U¿ytkowników, czyli podmiotem odpowiedzialnym za zapewnienie bezpieczeñstwa danym osobowym U¿ytkowników (zwanym dalej Administratorem), jest "Wydawnictwo Naukowe PWN" S.A. z siedzib± w Warszawie przy ulicy Gottlieba Daimlera 2, 02-460 Warszawa, wpisan± do rejestru przedsiêbiorców prowadzonego przez S±d Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydzia³ Gospodarczy Krajowego Rejestru S±dowego, pod numerem KRS 0000067444, NIP: 526-01-52-235, kapita³ zak³adowy/wniesiony: 4.250.606,00 z³otych.
  2. Dane osobowe bêd± przetwarzane w celu realizacji udostêpnianych przez Spó³kê produktów lub us³ug lub marketingu towarów i us³ug w³asnych Spó³ki (w formie papierowej), stanowi±cego tzw. prawnie uzasadniony interes Spó³ki - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b), c) i f) Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO);
  3. Administrator danych powo³a³ Inspektora Ochrony Danych, z którym mo¿na siê skontaktowaæ pod adresem e-mail: iod@pwn.pl;
  4. Po wyra¿eniu odrêbnej zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO dane mog± byæ przetwarzane równie¿ w celu przesy³ania informacji handlowych drog± elektroniczn± lub wykonywania telefonicznych po³±czeñ w celu marketingu bezpo¶redniego, w tym kierowanych w wyniku profilowania, o ile u¿ytkownik wyrazi³ stosown± zgodê. W przypadku wyra¿enia dodatkowej zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO dane mog± byæ przetwarzane równie¿ w celu przesy³ania informacji marketingowych dotycz±cych us³ug lub produktów innych podmiotów - w formie elektronicznej, telefonicznej lub papierowej, w zale¿no¶ci od wyra¿onej zgody;
  5. Dane osobowe mog± byæ przetwarzane, o ile zostanie wyra¿ona odrêbna zgoda, w sposób zautomatyzowany, tj. w formie profilowania. Konsekwencj± profilowania bêdzie przypisanie danej osobie profilu, w celu podejmowania dotycz±cych jej decyzji b±d¼ analizy lub przewidywania jej preferencji, zachowañ i postaw. W przypadku konieczno¶ci dostarczenia zamówienia dane osobowe mog± byæ udostêpniane operatorom pocztowym lub przewo¼nikom wy³±cznie w celu dostarczenia zamówienia. Dane osobowe mog± byæ ujawnione pracownikom lub wspó³pracownikom Spó³ki, jak te¿ podmiotom udzielaj±cym wsparcia Spó³ce na zasadzie zleconych us³ug i zgodnie z zawartymi umowami powierzenia. W innych przypadkach dane osobowe mog± byæ ujawnione podmiotom uprawnionym wy³±cznie na podstawie przepisów prawa. Dane osobowe przetwarzane w celach zwi±zanych z korzystaniem z produktów/us³ug Spó³ki bêd± przetwarzane na czas umo¿liwienia nabycia produktu i jego dostarczenia lub przez okres rzeczywistego korzystania z danej us³ugi, po czym dane podlegaj±ce archiwizacji bêd± przechowywane przez okres w³a¶ciwy dla przedawnienia roszczeñ, tj. 10 lat;
  6. Dane osobowe przetwarzane w celach marketingowych objêtych o¶wiadczeniem zgody bêd± przetwarzane do czasu odwo³ania zgody. Dane osobowe przetwarzane w celu marketingu produktów i us³ug Spó³ki w formie papierowej, czyli na podstawie tzw. prawnie uzasadnionego interesu (co nie wymaga zgody) bêd± przetwarzane do czasu wniesienia sprzeciwu na takie przetwarzanie. Osoba, której dane dotycz± ma prawo dostêpu do tre¶ci swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usuniêcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofniêcia zgody w dowolnym momencie bez wp³ywu na zgodno¶æ z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofniêciem;
  7. W przypadku stwierdzenia, ¿e przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO, osoba której dane dotycz± ma prawo wnie¶æ skargê do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie oznaczonych danych osobowych jest niezbêdne do zawarcia umowy o ¶wiadczenie us³ug/dostawê produktów, natomiast konsekwencj± ich niepodania bêdzie brak mo¿liwo¶ci z nich skorzystania.


ZMIANA REGULAMINU SPRZEDA¯Y / POSTANOWIENIA KOÑCOWE

§ 9. ZMIANA REGULAMINU

  1. Regulamin wchodzi w ¿ycie z dniem 30 sierpnia 2017 r. i jest dostêpny na stronie internetowej Serwisu.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w przypadku wyst±pienia przynajmniej jednej z poni¿ej wskazanych wa¿nych przyczyn (katalog zamkniêty):
    • zmiana przepisów prawa reguluj±cych udostêpnianie Tre¶ci lub ¶wiadczenie us³ug drog± elektroniczn± przez Us³ugodawcê wp³ywaj±ca na wzajemne prawa i obowi±zki okre¶lone w Umowie o ¦wiadczenie Us³ug lub Umowie zawieranej pomiêdzy Klientem a Us³ugodawc±;
    • konieczno¶æ dostosowania dzia³alno¶ci Us³ugodawcy do nakazów, orzeczeñ, postanowieñ lub wytycznych wynikaj±cych z:
      • decyzji w³a¶ciwego w zakresie dzia³alno¶ci Us³ugodawcy organu administracji publicznej wp³ywaj±cej na wzajemne prawa i obowi±zki okre¶lone w Umowie o ¦wiadczenie Us³ug, zawieranej pomiêdzy Klientem a Us³ugodawc±;
        lub
      • orzeczenia s±dowego znajduj±cego zastosowanie w zakresie dzia³alno¶ci Us³ugodawcy wp³ywaj±cego na wzajemne prawa i obowi±zki okre¶lone w Umowie o ¦wiadczenie Us³ug, zawieranej pomiêdzy Klientem a Us³ugodawc±;
    • zmiana sposobu ¶wiadczenia us³ug drog± elektroniczn± przez Us³ugodawcê spowodowana wy³±cznie wzglêdami technicznymi lub technologicznymi (w szczególno¶ci aktualizacji Wymagañ Technicznych);
    • zmiana zakresu lub zasad ¶wiadczenia przez Us³ugodawcê us³ug, do których stosuj± siê postanowienia Regulaminu, poprzez wprowadzenie nowych, modyfikacjê lub wycofanie przez Us³ugodawcê dotychczasowych funkcjonalno¶ci lub us³ug objêtych Regulaminem i oferowanych Konsumentowi;
    • po³±czenie, podzia³ albo przekszta³cenie Us³ugodawcy lub zmiana innych danych Us³ugodawcê.
  3. Zmiana Regulaminu nie wp³ywa na tre¶æ i warunki zawartych przez Klienta Umów.
  4. W przypadku dokonania zmian w Regulaminie, Us³ugodawca udostêpni tekst jednolity Regulaminu poprzez publikacjê na stronie Serwisu oraz za pomoc± wiadomo¶ci, przes³anej na podany przez Klienta adres e-mail.


§ 10. POSTANOWIENIA KOÑCOWE

  1. Prawem w³a¶ciwym dla zawarcia Umowy Sprzeda¿y jest prawo Rzeczpospolitej Polskiej, a s±dami s±dy powszechne w Rzeczpospolitej Polskiej, chyba ¿e co innego wynika z bezwzglêdnie obowi±zuj±cych przepisów prawa. Ewentualne spory pomiêdzy Us³ugodawc± a Klientem niebêd±cym jednocze¶nie Konsumentem zostaj± poddane s±dowi w³a¶ciwemu ze wzglêdu na siedzibê Us³ugodawcy.
  2. Wybór prawa polskiego na podstawie Regulaminu nie pozbawia Konsumenta ochrony przyznanej mu na podstawie przepisów, których nie mo¿na wy³±czyæ w drodze umowy pomiêdzy Us³ugodawc± a Konsumentem, na mocy prawa które zgodnie z w³a¶ciwymi regulacjami by³oby w³a¶ciwe w przypadku braku wyboru.
  3. Tre¶æ Regulaminu jest dostêpna dla Klientów bezp³atnie pod nastêpuj±cym adresem URL www.USJP.pwn.pl/regulamin.html sk±d Klienci mog± w ka¿dym czasie przegl±daæ, a tak¿e sporz±dziæ jego wydruk.


§ 11. MO¯LIWO¦CI SKORZYSTANIA Z POZAS¡DOWYCH SPOSOBÓW ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEÑ ORAZ ZASADY DOSTÊPU DO TYCH PROCEDUR

  1. Konsument jest uprawniony do zwrócenia siê do sta³ego polubownego s±du konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygniêcie sporu wynik³ego z zawartej Umowy. Regulamin organizacji i dzia³ania sta³ych polubownych s±dów konsumenckich okre¶la Rozporz±dzenie Ministra Sprawiedliwo¶ci z dnia 25 wrze¶nia 2001 r. w sprawie okre¶lenia regulaminu organizacji i dzia³ania sta³ych polubownych s±dów konsumenckich.
  2. Konsument mo¿e zwróciæ siê do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczêcie postêpowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakoñczenia sporu miêdzy Konsumentem a Us³ugodawc±.
  3. Konsument mo¿e równie¿ skorzystaæ z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów, do którego zadañ nale¿y m.in. zapewnienie bezp³atnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów oraz wystêpowanie do przedsiêbiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów lub zwróciæ siê do organizacji pozarz±dowej, do której zadañ statutowych nale¿y ochrona konsumentów.
  4. Konsument ma prawo skorzystaæ z platformy internetowego rozwi±zywania sporów (ODR) zgodnie z rozporz±dzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporz±dzenia (WE) nr 2006.2004 i dyrektywy 2009/22/WE. Poni¿ej wskazujemy link do platformy ODR: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL oraz nasz adres email: serwisy@pwn.pl



ZA£¡CZNIK NR 1

DO REGULAMINU ZAKUPÓW DOKONYWANYCH W RAMACH SERWISU WWW.USJP.PWN.PL

WYMAGANIA TECHNICZNE KORZYSTANIA Z SERWISU

  1. Minimalne wymagania sprzêtowe:
    • Procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozosta³ych architekturach;
    • Pamiêæ operacyjna: 512MB;
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczo¶æ 1024x768 16bit;
    • Dysk twardy: dowolny obs³uguj±cy system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca;
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura;
    • Karta sieciowa/modem: umo¿liwiaj±ca dostêp do sieci Internet z prêdko¶ci± 512kb/s.
  2. Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 7 i wy¿ej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wy¿ej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone iOS, Windows Mobile;
    • Przegl±darka internetowa: Zalecane ostatnie wersje przegl±darek internetowych: Chrome, FireFox, Safari;
    • Przegl±darka z obs³ug± ciasteczek i w³±czon± obs³ug± JavaScript;

W celu korzystania z Serwisu i s³owników niezbêdne jest by urz±dzenie, którym pos³uguje siê Klient posiada³o dostêp do Internetu.




ZA£¡CZNIK NR 2

DO REGULAMINU ZAKUPÓW DOKONYWANYCH W RAMACH SERWISU WWW.USJP.PWN.PL

WZÓR FORMULARZA ODST¡PIENIA OD UMOWY (formularz ten nale¿y wype³niæ i odes³aæ tylko w przypadku chêci odst±pienia od umowy)

- Wydawnictwo Naukowe PWN S.A. z siedzib± w Warszawie, przy ul. Gottlieba Daimlera 2, 02-460 Warszawa. Spó³ka zarejestrowana w rejestrze przedsiêbiorców prowadzonym przez S±d Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydzia³ Gospodarczy Krajowego Rejestru S±dowego, pod numerem KRS 0000067444, NIP: 526-01-52-235, kapita³ zak³adowy/wniesiony: 4.250.606,00 z³otych

Adres do korespondencji:

Wydawnictwo Naukowe PWN
ul. Gottlieba Daimlera 2
02-460 Warszawa

- Ja/My(*) niniejszym informujê/informujemy(*) o moim/naszym odst±pieniu od umowy sprzeda¿y nastêpuj±cych rzeczy(*) umowy dostawy nastêpuj±cych rzeczy(*) umowy o dzie³o polegaj±cej na wykonaniu nastêpuj±cych rzeczy(*)/o ¶wiadczenie nastêpuj±cej us³ugi(*)

- Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)

- Imiê i nazwisko konsumenta(-ów)

- Adres konsumenta(-ów)

- Podpis konsumenta(-ów) (tylko je¿eli formularz jest przesy³any w wersji papierowej)

- Data


(*) Niepotrzebne skre¶liæ.